10 redenen om uw reis te boeken via alltravel.

1. De reisagent aan de kant van de reiziger
Als onafhankelijk adviseur kan je reisagent de kwaliteit en service van de leveranciers goed inschatten. Bij moeilijkheden behartigt hij altijd jouw belang. Boek je rechtstreeks bij de leverancier(s) en gaat er iets fout dan praat je alleen met een tegenstander. Boek je via je reisagent heb je alleszins al een ervaren en deskundig medestander.

2. De kennis van de reisagent
Je reisagent is een geschoold vakman. Naast de middenstandsopleiding beschikt Vlaanderen over zeer goede toerismescholen op Master, Bachelor en middelbaar niveau. Je reisagent spijkert zijn kennis voortdurend bij via beurzen, congressen, studiereizen, productvoorstellingen, lectuur en zijn permanente interesse. Via bijscholing en gespecia-liseerde opleidingen houdt hij zijn kennis up to date.

3. Beroepsbekwaamheid
Er bestaan wettelijk vastgelegde toegangsvoor-waarden tot het beroep. De vergunning om het beroep van reisagent uit te oefenen krijg je niet zo maar. Ze wordt toegekend door Toerisme Vlaanderen, een officiële openbare instantie, wanneer aan alle voorwaarden is voldaan. De professionele verantwoordelijkheid van de reisagent is bij wet vastgelegd en is verzekerd ten overstaan van de klant.

4. Informatie en automatisatie
Naast de brochures beschikken reisagenten over zeer geavanceerde zoekmachines waartoe de internaut geen toegang heeft. Het is zijn vak om tussen de duizenden aanbiedingen snel en accuraat net die reis te vinden die het beste bij jou past.
Je reisagent heeft een wettelijk vastgelegde informatieplicht en staat garant voor de correctheid van de verstrekte gegevens.

5. Advies
Je reisagent is niet alleen een reisverkoper maar vooral een adviseur en zelfs reismaker. Hij denkt mee over jouw droomvakantie en als die niet in het brochure aanbod te vinden is maakt hij gewoon je reis op maat. Inzicht in je wensen, opvolging van de reiservaringen van zijn klanten, een grondige kennis van het beschikbare aanbod en bestemmingen maken de keuze voor jou een stuk makkelijker.

6. Tijdswinst
Uiteraard kan je uren – misschien zelfs dagen – surfen op het internet om dat ene hotelletje aan de Costa Brava te vinden. Je reisagent kan dat binnen enkele minuten en garandeert daar bovenop de kwaliteit van de aangeboden diensten. Vluchten, reizen en verblijven via een reisagent kopen is eenvoudig en makkelijk. De kwaliteit van onze aanbiedingen is altijd gecontroleerd. De kwaliteit van internet aanbiedingen merk je pas ter plaatse.

7. Voordelen
Op het eerste zicht lijken de aanbiedingen op het internet steeds goedkoper. Wij weten uit ervaring dat dit lang niet altijd klopt. Reisagenten hebben toegang tot onderhandelde, preferentiële tarieven en volumekortingen waarvan hun klanten kunnen genieten. Daarnaast krijgt de reisindustrie kwalitatieve voordelen bij de dienstverlening van hun leveranciers. Het zijn voordelen die u nooit via internet zal verkrijgen. Voor niets gaat de zon op. Boekt u voor een habbekrats een hotelkamer dan zal u van de hotelier ook een habbekrats aan service krijgen

8. Garanties
Belgische reisconsumenten genieten een uit-stekende, wettelijk vastgelegde, bescherming. Een vergund reisagent is verzekerd voor zijn burgerlijke aansprakelijkheid bij beroepsfouten. De gelden (voorschotten) die je aan hem toevertrouwt zijn verzekerd in geval van faillissement.
Je reisagent respecteert de deontologische code van zijn beroepsvereniging en erkent de Algemene Voorwaarden van de Geschillencommissie Reizen.
Hij heeft er alle belang dat je tevreden terugkeert want hij wil jou (en je familie en kennissen) als klant terugzien.

9. Hulp- en bijstandsplicht
De reisorganisator en de reisagent hebben een wettelijk vastgelegde bijstandsverplichting t.o.v. hun klant die in moeilijkheden verkeert – waar die laatste zich ook ter wereld bevindt. Recente calamiteiten zoals de aswolk, ondergesneeuwde luchthavens en onlusten in Noord-Afrika hebben – jammer genoeg – het nut van deze bijstandsplicht geïllustreerd. Ons wereldwijde netwerk van correspondenten ter plaatse garandeert deze bijstand.

10. Service na verkoop
Uiteraard wenst de ganse reisindustrie dat uw vakantie een succes is. Gaat er echter toch iets fout dan behandelt je reisagent eventuele klachten en kaart ze aan bij de reisorganisator. Er wordt hierbij steeds gestreefd naar een minnelijke schikking waar beide partijen zich in kunnen vinden. In het onwaar-schijnlijke geval (300 op 3.500.000) dat een geschil moet worden beslecht zal je reisagent je bijstaan bij de te volgen procedure. Zijn ervaringen zal hij aanwenden bij volgende reservaties.

Het charter van de reisagent is:
Zijn klant (be)dienen
Zijn klant de wereld laten ontdekken
Zijn klant bijzondere momenten en een persoonlijke ervaring laten beleven
Zijn klant bijstaan bij moeilijkheden